GIMNASTIČKA POČETNICA

Zahvaljujući prijavi projekta na Ministarstvo demografije i useljeništva Općina Vinica na čelu s načelnikom dr.sc. Branimirom Štimec, prof., omogućila je djeci starije predškolske skupine da se uključe u GIMNASTIČKU POČETNICU.

Za nas kao vrtić to predstavlja veliku privilegiju jer formiranjem ove sportske igraonice djeci omogućujemo još bolji i kvalitetniji rast i razvoj kroz tjelesno vježbanje.

Cilj predškolskog odgoja djeteta je, osim očuvanja fizičkog zdravlja, poticanje njegova razvoja te učenje i usvajanje novih vještina i mogućnosti u čemu osnovnu ulogu ima upravo tjelesni odgoj djeteta. Tjelesni odgoj kod djece treba poticati od njihovog rođenja. U tjelesnom odgoju je glavno sredstvo pokret, a kod djece se razvoj događa upravo kroz razvoj pokreta od najranije dobi (Findak, 1995). Djeca uče osnovne motoričke pokrete i razvijaju sposobnosti koje kasnije omogućavaju Izvođenje složenijih pokreta i igre.

Današnji način života i svakodnevica djeteta koja je okružena tehnologijom i svakodnevnim napretkom iste pred djecu stavlja izazove od kojih se teško oduprijeti. Današnja djeca su u puno većoj mjeri u odnosu na djecu od prije samo nekoliko desetaka godina izloženi utjecaju medija i tehnologije, između kojih se najviše ističu mobiteli, televizor i računalo. Roditelji djeci često u svrhu zabave i odvraćanja pažnje daju tehnološke igračke kako bi se primirili, ni ne mareći da pretjerana upotreba iste može dovesti do neželjenih posljedica. Puno sjedenja i malo kretanja koje se vezuje uz ovakav način života dovode do smanjenog kretanja djeteta koje predstavlja najvažniji i najučinkovitiji prirodni stimulans ključan za normalno funkcioniranje dječjeg organizma. Smanjeno kretanje za sobom vuče mnoge posljedice te tako dovodi do razvoja pretilosti već u dječjoj dobi, a odsustvo kretanja odnosno nedovoljno kretanje može se proglasiti rizičnim čimbenikom za nastanak i razvoj bolesti u budućnosti (Krželj, 2009).

Osim pozitivnog utjecaja tjelesnog vježbanja na čitav organizam, vježbanje ima iznimno važnu ulogu u očuvanju, unaprjeđenju i skladnom razvoju antropoloških značajki kod djeteta. Tjelovježba kod djece povećava energetsku potrošnju i količinu HDL dobrog kolesterola uz što smanjuje vrijednost LDL kolesterola. Upravo zbog navedenog, kod djece je bitno razviti zdravu naviku bavljenja tjelesnom aktivnošću.

Sport osim očuvanja zdravlja utječe na stvaranje radnih i obrambenih navika te ima veliku društvenu ulogu. Ova uloga je ponajprije usmjerena na odgojno obrazovne vrijednosti, a ima veliku ulogu u formiranju osobnosti djeteta.

Kroz bavljenje sportom djeci se omogućava da razviju zdrave navike i usvajaju autentične ljudske vrijednosti. Sport pruža ljubav i zajedništvo te samim time djeci pomaže da se ona ne zatvaraju u sebe same (Krželj, 2009).

Upravo se kroz ovaj hvalevrijedan projekt promiče jednakopravnost, socijalna uključenost, te se potiče zdrav stil života.